Acum, că sezonul de iarnă a început și datorita, sau poate, pentru unii, "din cauza" Ordonanței 5/2011, este momentul perfect să vă reamintim despre importanța anvelopelor. Și nu numai a celor de iarna, ci în general a anvelopelor cu care sunt echipate autoturismele cu care circulam în fiecare zi și carora mulți nu le dau absolut nicio atenție. Dar pentru ca suntem in sezonul rece, ne vom referi in mod special la cele de iarna. Anvelopele de iarna sau de zapadă, cum se numeau in trecut, au fost inventate in Nokia, Finlanda, de către Nokian Tyres, se numeau Nokian Kelirengas și erau destinate camioanelor. În 1936 au urmat cele de autoturism, Nokian Hakkapeliitta. Odată cu acestea, Nokian și-a asigurat un loc in istorie, dar si un loc fruntaș în productia de anvelope fiind astăzi unul dintre liderii de piață la nivel mondial. Anvelelopele de iarnă au venit ca un răspuns la necesitatea soferilor de a conduce in mod eficient și in siguranta, pe perioada anotimpului rece. Iar noi beneficiem din plin de aceste inovații, chiar dacă de cele mai multe ori nu suntem constienți de nivelul înalt la care a ajuns industria producătoare de anvelope. Condusul pe timp de iarnă este cel mai dificil și cere multă atenție și pregătire, in mod special in condiții grele, de ninsoare abundentă și temperaturi scazute. În plus, autoturismul trebuie echipat cu anvelope de iarnă, anvelope ce conțin mai mulți compuși speciali, complet diferiți de cei ce se gasesc în anvelopele de vară. Gasim mai mult cauciuc natural, un conținut mai mare de dioxid de siliciu, care ajută la mentinerea flexibilitatii cauciucului artifical din anvelopele de iarnă, la temperaturi foarte joase. Flexibilitatea materialului ajută foarte mult la asigurarea unei tracțiuni excelente. Un alt aspect important este și modelul benzii de rulare, care conține o multitudine de canale ce ajută la evacuarea zapezii, apei si a zloatei ce se acumulează între aceasta si calea de rulare impiedicand acvaplanarea. Umerii cramponați ajută la menținerea unei tracțiuni optime, dar și a direcției asigurând o ținută de drum corectă și datorită fermitații pereților laterali ranforsați. Dar poate cea mai ignorată activitate este menținerea unei presiuni optime in anvelope. Este inutil de menționat faptul că majoritatea conducatorilor auto nu verifica presiunea in mod constant; cei mai mulți nu o fac niciodată. Toți marii producători de anvelope își indeamnă clienții să nu ignore cel mai important aspect al rulării in siguranță, dar și cea mai bună cale spre o importantă economie de carburant și, implicit, de bani: verificarea presiunii în pneuri. Conform unor studii efectuate de Asociația Producătorilor de Cauciuc din Statele Unite și date publicitații in februarie 2005, 85% dintre șoferii intervievați nu verifică corect presiunea in anvelope și, pur si simplu, nu au destule cunoștințe legate de îngrijirea corectă a anvelopelor. Cei mai mulți dintre șoferi nici măcar nu știu unde să verifice valoarea corectă a presiunii pneurilor autoturismului pe care îl conduc. Good Year recomandă verificarea lunară a presiunii in pneuri și inainte de drumurile lungi. Anvelopele ar trebui umflate conform specificațiilor ce se gasesc pe abtibildurile lipite, de obicei, pe muchia ușii soferului sau lângă bușonul de carburant, și nu la presiunea maxima specificată pe peretele anvelopelor. Un manager de la Good-Year spunea odată că de fiecare dată când un șofer coboară din mașină ca sa alimenteze și observă prețul crescut al carburantului, ar trebui să nu uite de presiunea din pneuri, deoarece o valoare deficitară contribuie la cresterea consumului de carburant si pune in pericol pasagerii respectivului autoturism. Good Year spune că o anvelopă ce ruleaza umflată la 80% din valoarea nominală, poate crește consumul de carburant cu 10%. "Mulți șoferi sunt clienți fideli ai unei anumite stații de benzină, care oferă o reducere de câțiva cenți pentru un plin de carburant, când, de fapt, tot ce ar trebui să facă este să se ingrijească de ceva ce le este mult mai la indemană și cu rezultate mult mai bune", a mai adaugat acesta. Conform unor studii efectuate de Departamentul de Energie a Statelor Unite, șoferii ar putea imbunatați consumul de carburant cu pana la 3,3%, dacă ar menține presiunea corectă in pneuri. Fiecare unitate PSI (0.068 bar) de aer lipsă din anvelopă reduce kilometrajul optim cu 0.4%. Dacă in medie o masină parcurge in medie 20.000 de kilometri pe durata de viață dată de producator (de 8 ani), ne putem imaginea pierderile cauzate, dar și gradul de pericol la care se expun pasagerii in toată această perioadă. După cum puteți observa, indiferent de tipul de avelope utilizat sau de sezon, rularea in sigurantă înseamnă mai mult decât marca, modelul sau anul fabricatiei autoturismului sau anvelopelor dumneavoastră. Este momentul să mai invațăm cu toții ceva nou! Mai bine mai târziu, decât niciodată!
Dispunem de o platformă cu un grad ridicat de securitate
Echipa de suport și consiliere este mereu alături de tine
Comanda ta este prelucrată mereu, în cel mai scurt timp
Pentru noi, calitatea anvelopelor, dar și a serviciilor este mereu pe primul loc